תהליך התקנת מערכות סולאריות

התקנת מערכות סולאריות היא בין ההשקעות היותר מניבות בימינו – הן בישראל והן בחו"ל. מדובר בהשקעה שניתן להחזיר אותה בתוך פחות מעשור, עם פוטנציאל של יותר מ- 10 אחוזי תשואה. תהליך התקנת מערכות סולאריות.
הצלחנו לעניין אתכם? המשיכו לקריאת המדריך שלפניכם להתקנת פאנלים סולאריים.

התקנת מערכות סולאריות – בחירה משתלמת

מעבר לעובדה שהתקנת מערכות סולאריות היא פתרון אקולוגי וחסכוני במיוחד, לייצור אנרגיה ירוקה לשימוש עצמי. יתרונה העצום של מערכת סולארית מורגש גם בכיס.

את החיסכון בהוצאות החשמל, תוכלו להרגיש כבר מהחודש הראשון שלאחר התקנת המערכת הסולארית, בביתכם או בעסק שלכם. זאת, בין היתר, הודות לעובדה שמדינת ישראל מציעה הטבות מס נאות ביותר לאזרחים שמבצעים התקנת פאנלים סולאריים על גג הנכס שבבעלותם.

בנוסף, חשוב לדעת כי את עודפי החשמל שתייצרו באמצעות המערכת הסולארית שלכם. תוכלו להעביר לחברת החשמל ולקבל בתמורה תשלום נוסף בסכום של מאות שקלים בחודש ויותר. לנו זה בהחלט נשמע כמו עסקה מנצחת.

היכן מתבצעת התקנת מערכות סולאריות?

בין אם מדובר על התקנת מערכת סולארית לשימוש ביתי, ובין אם מדובר בהתקנת מערכת סולארית לשימוש מסחרי. המיקום הנפוץ ביותר להתקנת מערכות סולאריות הינו גג המבנה.

ככלל, מרבית הגגות מתאימים מבחינת מאפייניהם להתקנת פאנלים סולאריים. כך שהמערכת הסולארית שמותקנת עליהם יכולה לקלוט את אור השמש באופן אופטימלי. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם ההתקנה על הגג אינה בהכרח ישימה או רצויה.

במקרים כאלו חשוב לדעת כי בהחלט קיימת אפשרות להתקנת פאנלים סולאריים גם על הקרקע.

במידה וזהו הפתרון הנחוץ לכם. תצטרכו רק לוודא מבעוד מועד כי אין עצמים החוצצים בין הפאנלים הסולאריים לבין אור השמש בשטח בו תכננתם להתקין את המערכת הסולארית שלכם.

אילו רכיבים דרושים להתקנת מערכות סולאריות?

התקנת מערכות סולאריות מתבצעת באמצעות ארבעה סוגי רכיבים:

  1. פאנלים סולאריים.
  2. קונסטרוקציית אלומיניום (התושבות שעליהן מורכבים הפאנלים הסולאריים).
  3. ממיר מתח סולארי עם מערכת בקרה ממוחשבת ('אופטימייזר').
  4. רכיבים חשמליים שונים (כבלים ומפסקים).

איך זה עובד?

פאנלים סולאריים הם לוחות הניתנים להתקנה על גגות של בתים, בניינים ומבנים תעשייתיים. המשמשים להפקת חשמל מן השמש. הפאנלים הסולאריים מותקנים על הגג על גבי תושבות הידועות בתור קונסטרוקציית אלומיניום.

אנרגיית השמש לייצור חשמל
אנרגיית השמש נקלטת בפאנלים הסולאריים וע"י הממיר החשמל שמגיע מהשמש (DC) והופך לזרם חליפין (AC) המתאים לצריכה ברשת החשמל של ישראל.

כאשר פאנל סולארי קולט את אנרגיית השמש. ממיר המתח מבצע המרה של האנרגיה שהלוח הסולארי אוגר. לזרם חשמלי שניתן להשתמש בו דרך רשת החשמל של המבנה. תפקידו של הבקר הממוחשב, בהקשר זה, הינו לאפשר ניצול מיטבי של אנרגיית השמש. שנאגרה בפאנלים הסולאריים על מנת להפיק ממנה כמה שיותר חשמל.

הכבלים החשמליים הם למעשה הרכיב אשר מחבר בין הפאנלים הסולאריים לבין ממיר המתח שממוקם בארון החשמל. ישנם כמובן גם רכיבים נוספים שניתן לשלב בהתקנת מערכות סולאריות, כגון מערכת גיבוי או רכיבים המאפשרים התקנת מערכת סולארית אוטונומית שאינה תלויה בחיבור לרשת החשמל האזורית ועובדת באמצעות פאנלים סולאריים ניידים.

אולם במקרה ואלו נחוצים, יש צורך בהתקנת סוללה ייעודית לטובת העניין. בשורות הבאות בחרנו להסביר בהרחבה על התהליך הכרוך בהתקנת מערכות סולאריות סטנדרטיות.

שלבי התקנת המערכת הסולארית:

התקנת פאנלים סולאריים סטנדרטיים על הגג, מתבצעת על פי השלבים הבאים:

1. הצבת פיגומים

השלב הראשון בהתקנת מערכות סולאריות, הוא שלב הצבת הפיגומים שנועד להבטיח כי התהליך של התקנת הפאנלים הסולאריים על הגג יתבצע באופן הבטיחותי ביותר שמתאפשר.

2. התקנת קונסטרוקציות האלומיניום

השלב השני בהתקנת מערכות סולאריות הוא שלב התקנת התושבות לפאנלים הסולאריים.

זהו למעשה הבסיס שעליו יישבו הפאנלים הסולאריים. ראשית, חשוב להימנע ממיקומן באזורים מוצלים בגג. יתרה מכך, מאחר והתפוקה של המערכת הסולארית תלויה במידה רבה גם בזווית של הלוחות הסולאריים וגם במפנה שלהם ובמרווחים ביניהם, חשוב ביותר לדייק בשלב זה בזווית בה מוטה הקונסטרוקציה, בכיוון אליו פונים הלוחות ובמיקום שלהם האחד ביחס למשנהו.

3. התקנת הפאנלים הסולאריים

בשלב השלישי, לאחר קיבוע תושבות האלומיניום, יש להתקין את הפאנלים הסולאריים עצמם על גבי הקונסטרוקציות. בשלב זה חשוב לוודא כי כל הברגים והאומים מוברגים כהלכה על מנת שהמערכת הסולארית תהיה יציבה.

4. חיבור החיווטים

בשלב הרביעי בתהליך ההתקנה, מחברים את הפאנלים הסולאריים לחשמל באמצעות כבלים חשמליים. בשלב זה יש להקפיד לכבות את אספקת החשמל של המבנה.

5. התקנת ממיר המתח הסולארי

זהו השלב אשר בו תידרשו לחבר אל המערכת הסולארית את ממיר המתח הסולארי. הממיר יותקן בדרך כלל ליד הפאנל הראשי. מומלץ למקם את ממיר המתח באזור קריר ומאוורר יחסית.

6. חיבור הממיר הסולארי לסוללה

בשלב זה יש לחבר את ממיר המתח לסוללה. חיבור זה נועד להסיר דאגה מלבכם בנוגע למחסור באנרגיה שמישה בימים פחות שמשיים.

7. חיבור ממיר המתח למערכת החשמל של המבנה

יש לחבר את ממיר המתח הסולארי אל מערכת החשמל הביתית או המשרדית. יש לחבר גם מונה ייצור על מנת שניתן יהיה לפקח בקלות יחסית. על כמות החשמל שהפאנלים הסולאריים מצליחים לייצר עבורכם בפועל. באופן זה תוכלו לעשות שימוש במחשב או בטלפון הנייד שלכם. כדי לבדוק את ביצועי המערכת הסולארית שהתקנתם.

לדוגמא, תוכלו לבדוק כמה חשמל אתם מייצרים בזמנים שונים של היום. ועל פי זה להחליט באיזו שעה הכי מתאים להשתמש במכונת הכביסה שלכם או במכשירי חשמל מסוגים אחרים.

8. הפעלת המערכת הסולארית ובדיקתה

השלב האחרון בהתקנת פאנלים סולאריים, הוא כמובן לבדוק שהם עובדים כהלכה. לשם כך יהיה עליכם להחזיר את אספקת החשמל למבנה, ובזה בעצם סיימתם את התהליך של התקנת פאנלים סולאריים.

מדוע מומלץ לבצע התקנת מערכות סולאריות דרך חברת אנרגיה סולארית?

כאשר מחליטים לבצע התקנת פאנלים סולאריים, ישנה חשיבות לא רק לבחירת רכיבים סולאריים איכותיים ועמידים עם אחריות, אלא גם לביצוע מדויק של כל שלבי ההכנה להתקנת המערכת, לרבות מדידת השטח, בדיקת התנאים בו, השגת האישורים הרלוונטיים ורישום מול חברת החשמל.

יתרה מכך, גם תהליך ההתקנה עצמו של המערכת הסולארית, מחייב ידע הנדסי מתקדם, ניסיון מקצועי רב ורישוי ייעודי להתקנת פאנלים סולאריים. זאת על מנת שניתן יהיה להרכיב מערכת סולארית חוקית, תקנית ובטיחותית, שתפוקת האנרגיה שלה תהיה מיטבית, ושתוכל לשרת אתכם נאמנה לאורך שנים רבות גם בהינתן שינויים בתנאי האקלים.

כמה זמן אורכת התקנת מערכות סולאריות דרכנו?

התקנת מערכות סולאריות באמצעות חברת sun4u מערכת סולארית נמשכת ימים ספורים בלבד, שבסופם הפאנלים הסולאריים נבדקים על ידינו ועל ידי חברת החשמל.

לאחר שחברת החשמל מאשרת את תקינותה של המערכת הסולארית, מבוצע רישום שלכם כיצרני אנרגיה במשרד התשתיות, שלאחריו חברת החשמל דואגת להצמיד למערכת הסולארית שלכם מד ייצור חשמל ולחבר אותה לרשת החשמל. מרגע זה, אתם יכולים להתחיל לחסוך.

מערכת סולארית sun4u
התקדמו עכשיו לאנרגיה ירוקה רק עם המומחים – 077-729-6671

הדרך היעילה, הבטיחותית והמשתלמת ביותר להתקנת מערכות סולאריות

אם הגעתם למסקנה שאתם מעוניינים לחסוך בהוצאות החשמל שלכם ואף לייצר תשואה נאה באמצעות התקנת פאנלים סולאריים בבית או בעסק שלכם, זה הזמן למלא את טופס יצירת הקשר שלנו על מנת שנוכל לספק לכם הצעת מחיר אטרקטיבית עבור התקנת מערכות סולאריות.

חברת sun4u מערכת סולארית הינה חברה מקצועית עם ותק של שנים בהתקנת מערכות סולאריות לשימוש פרטי ומסחרי בפריסה ארצית. נשמח לשוחח ולבחון יחד עמכם את האפשרות להתקנת מערכות סולאריות בעלות משתלמת ובהתאמה מלאה לצרכים שלכם. הייעוץ הראשוני ניתן ללא עלות וללא כל התחייבות מצדכם. צרו קשר בהקדם!

תהליך התקנת מערכת סולארית

כמה צעדים פשוטים למעבר אל מערכת סולארית המתקדמת ביותר

מערכת סולארית, בטכנולוגיה פוטו-וולטאית, ממירה את אור השמש לחשמל. וזה קורה ללא שום פעולה ומאמץ, ולכן מערכת כזאת נחשבת בוודאי להכנסה פסיבית והשקעה נבונה. בארץ ישראל שמש לא חסר, ומה שכן חסר זה מערכות סולאריות שישתמשו באנרגיית השמש.

התכנות כלכלית

עלות הקמת המערכת, וחישוב כמות החשמל שנוכל לייצר, וכך תהיה משוואה פשוטה של רווח מול הפסד.

פגישה עם מהנדס

נפגשים עם המהנדס כדי לתכנן את השטח שעליו תהיה קיימת המערכת. צריך לכוון אל מסלול השמש בישראל.

הדמיה ראשונית

ניקח את הנתונים שנקבל מהמהנדס ונייצר לך הדמיה וירטואלית כיצד המערכת תשב על הגג / השטח.

הסדרת מונה נטו

הסדר עם חברת החשמל שמגדיר למשך 25 שנה לא תצטרכו לשלם חשמל ותזדכו בקרדיט על החשמל שלא השתמשתם.

כדי לדעת יותר על תהליך ההתקנה לחצו על הלינק תהליך התקנת מערכות סולאריות

כמה הגג שלך שווה?

מחשבון סולארי
המחשבון שלנו יעזור לך לדעת כמה רווח הגג שלך יכול לייצר
מלאו פרטי יצירת קשר, כדי שנוכל לשלוח לכם את התוצאות של המחשבון שלנו.
קולטים סולאריים
ישראל מצויה באזור הגיאוגרפי המתאים ביותר להשתמש באנרגיית השמש. אנו צריכים להתאמן לנצל את האנרגיה הזו כדי לקדם את התפוקה המתאימה שלנו. עלינו להשתמש
רעפים סולאריים
רעפים סולאריים הם מכשור המשמש לספק חשמל על ידי אספקת אנרגיית השמש למתקן המכיל תאי סולר הממוקמים על הרעף. כאשר השמש מאירה על התאי
כיצד מהפכת האנרגיה הירוקה משפיעה על ענף הנדל"ן?
אחת הדרכים העיקריות שבהן אנרגיה ירוקה משפיעה על תעשיית הנדל"ן היא באמצעות התקנת פאנלים סולאריים. פאנלים סולאריים הם דרך מצוינת לייצר אנרגיה מתחדשת ולהפחית