איך מחשבים מונה חשמל?

תוכן עניינים

קריאת מונה חשמל דיגיטלי

לא כולם יודעים על מה הם צריכים להסתכל כשרוצים לקרוא את מונה החשמל. אך אם אתם מהאנשים שרוצים לשלוט יותר על ההוצאות שלכם. אנחנו כאן כדי ללמד אתכם כמה דברים שכנראה לא ידעתם. אז אם עד היום נלחצתם מפתיחת ארון החשמל. מהשעונים, מהחוטים ומהפחתים. ואתם לא יודעים איך מחשבים מונה חשמל? חברת sun4u תעשה לכם מעט סדר כדי שתבינו מה קורה בארון החשמל שלכם.

מונה חשמל – נעים להכיר

התפקיד של מונה החשמל הוא למדוד את הפעימות הנקלטות בעת זרימת החשמל במערכת. כל פעימת חשמל נמדדת בקוט"ש. החישוב הוא של כל מכשירי החשמל כפול התעריף שנקבע ליחידת קוט"ש.

בבניינים בהם מוני החשמל הם מכניים, כפי שהיה למעשה עד לפני זמן לא רב בכל מקום. שולחת חברת החשמל אחת לחודשיים נציג מטעמה על מנת לקרוא את הרישומים שנקלטו במונים. על פי זה נקבע למעשה חשבון החשמל שנשלח אחר כך אל הלקוח.

כיום, כבר הוחלפו במקומות רבים המונים המכניים למונים דיגיטליים. אלו מאפשרים לחברת החשמל לקבל את המדידות ישירות אליהם בזמן אמת בלי הצורך לשלוח קוראים למקום.

חברת החשמל מתקינה את המונה באופן שהוא יהיה נגיש לכל דיירי הבניין. על מנת שהם אכן יוכלו לעקוב ולבדוק אחריה בעת הצורך. לקוח שיודע מה לבדוק, בהחלט יוכל לשלוט טוב יותר על הוצאות החשמל שלו.

איך תדעו מהו מונה החשמל שלכם?

כל מונה חשמל יש לו מספר סידורי משלו. זהו מספר הזיהוי שלו למעשה. המספר מופיע בחשבון החשמל. על כן כשאתם באים לבדוק את מונה החשמל, חשוב שתצטיידו בחשבון חשמל שקבלתם.

את הצריכה שלכם תוכלו לקרוא על פי המספרים המופיעים על הצג. לדוגמא אם הדלפק מציג מספר כמו – 004425.5. משמעות הדבר היא שהשימוש שלכם עומד על 4425 וחצי קוט"ש.

מעקב אחר צריכת החשמל מעניקה לכם את האינדיקציה לגבי צריכת החשמל. כמו גם לגבי מכשירים שונים בבית. שצורכים כמויות גבוהות או אפילו חריגות של חשמל.

כך למשל תוכלו לדעת אם מייבש הכביסה שלכם 'סוחב' יותר מידי ואולי שווה לרכוש מכונה חסכונית יותר וכן הלאה.

קבלתם חשבונית והצריכה המוצגת בה גבוהה מזו המוצגת במונה?

קורה לא פעם וחשבון החשמל שקבלתם לא באמת תואם את רמת הצריכה שמוצגת במונה. מה זה אומר?

חברת החשמל לא תמיד שולחת את הקורא המוני בכל חודשיים. יש מקרים בהם הוא יגיע רק ארבע או חמש פעמים בשנה. במיוחד באזורים מבודדים או רחוקים. בשאר הזמן היא פשוט מעריכה את הצריכה ביחס לתקופות מקבילות של חודשים ושנים קודמות. על בסיס ההשוואה הזו היא מחייבת את הלקוח. בצריכה שבאה אחריה חברת החשמל מפצה על השגיאה אם הייתה וגובה את ההפרש או מורידה אותו מחשבון החשמל.

הצרכן מדווח לחברת החשמל

ישנה אפשרות שהצרכן ידווח לחברת החשמל את קריאת המונה העדכנית כאשר בהתאם לכך ייערך חשבון החשמל.

אם זה כשהחשבון נערך עפ"י הערכה ואם זה במועדים מיוחדים כמו בעת מעבר דירה או כשיוצאים לחופשה.

היכן ממוקם מד החשמל?

המיקום של מד החשמל הוא בבניין המגורים. יש כאלה אשר בהם ישנו ארון חשמל משותף לכל קומה. יש בניינים בהם ארון החשמל ממוקם במפלס התחתון של הבניין והוא משותף לכל דיירי הבניין.

בבתים פרטיים עשוי ארון החשמל להיות ממוקם בתוך הבית או בארון שנמצא מחוץ לדלת הבית.

כאמור, הזיהוי של מונה החשמל שלכם ייעשה על ידי השוואה של המספר הסידורי המופיע על חשבונית החשמל שלכם ועל המד ששייך לכם.

אולי יעניין אותך לקרוא על:

איך מייצרים חשמל
החשמל תמיד מוכן ומזומן לשימוש שלנו. אנחנו רק לוחצים על המתג והתנור מתחמם, הנורה נדלקת והמזגן מצנן. אך מאין מגיע אלינו החשמל? הבה נבדוק
ייצור חשמל עצמי / ביתי
העולם הטכנולוגי בו אנחנו חיים הולך מתפתח הולך ומשתכלל מיום ליום. המדריך המלא על ייצור חשמל עצמי או ביתי, של חברת sun4u
מחיר החשמל בישראל – המדריך המלא
מה הוא מחיר החשמל בישראל? במאמר זה אנו נדבר על תעריפי החשמל. כמה משלמים על קוט"ש? וגם איך קוראים את חשבון החשמל?
מאמרים נוספים בקטגורית