על התועלת של גגות ירוקים בישראל

הבנייה העירונית המודרנית היא מעניינת מאוד, מתקדמת ומביאה חידושים שאנשים לא חשבו עליהם בעבר. אחד החידושים המרתקים ביותר הוא הנושא של גגות ירוקים על בניינים. מה זה גגות ירוקים? ומה התועלת? המשיכו לקרוא...
תוכן עניינים

גגות ירוקים הם למעשה גג נושא צמחיה הכולל תשתית איכותית של חומרי הזנה ומים. כאשר במקביל, ישנה הגנה מפני דליפת נוזלים לבניין עצמו. הגגות הירוקים הם גם יפים ומרשימים, גם מייצרים מקום נחמד לדיירים או לעובדים לשהות בו. וגם מהווים קרקע פורייה להתקנה של מערכת סולארית איכותית.

על התועלת הגלומה בגגות ירוקים

הגגות הירוקים הם פתרונות ליצירת בידוד תרמי איכותי למבנה. שכן שכבת הבטון העליונה של הבניין לא מתלהטת ולא מייצרת חום גבוה בקומות העליונות. הפעולה הזו של בידוד תרמי יוצרת חיסכון משמעותי בשימוש במזגן. ויכולה לייצר חיסכון של כ-20 אחוזים בצריכת החשמל בחודש. כאשר מערכת סולארית טובה מצטרפת לבידוד תרמי, החיסכון הוא פשוט עצום.

מכלול היתרונות של גגות ירוקים

אחד היתרונות הנוספים של גג ירוק הוא הבידוד האקוסטי. הרעש נספג באלמנטים שנמצאים על הגג. וכך אפשר להיות פחות מוטרדים מרעשים סביבתיים כמו מכוניות ומטוסים.

מדובר על הפחתה של כ-8 דציבלים על פי מחקרים שנעשו בעבר. הקולטנים של מערכת סולארית מהווים גם הם סופגים רעש. ועוזרים לייצר עוד יתרון משמעותי על פני גגות אחרים. הגגות נראים טוב יותר, הם נעימים, וכמובן מעוררים עניין ומהווים מקום נעים לשהות בו.

גגות ירוקים
כמה דוגמאות של גגות ירוקים

גגות ירוקים ואנרגיה ירוקה: שילוב מנצח

גגות ירוקים הם אידיאליים להתקנה של מערכת סולארית טובה. הקולטנים הסולאריים יושבים לצד הצמחייה הירוקה ומייצרים אנרגיה בצורה עקבית. כך, השמש מנוצלת בצורה אידיאלית בבניין ויוצרת מצב של סיוע אופטימלי לאיכות הסביבה.

החיסכון הכלכלי, כמובן, הוא עצום, שכן אנרגיה סולארית יכולה לבוא לידי שימוש בבניין עצמו.

ומעבר לכך, המדינה מעודדת את יצרני האנרגיה הסולארית להעביר אותה לתשתיות המדיניות. ולייצר מערכת של זיכויים והטבות, במה שיוצר הכנסה נוספת לתקופה מוגבלת.

הערך המוסף של מערכת סולארית על גג ירוק

הערך הגדול ביותר של גגות ירוקים הוא כאמור הערך האסתטי. בהסתכלות פשוטה, אין שום צורך בגג ירוק בנושא של עיצוב סביבתי. אך מתכנני ערים אשר חושבים על כל פרט קטן מבינים את הערך של נקודה ירוקה ממבט הציפור.

גגות ירוקים הופכים ליותר ויותר פופולריים, במיוחד בתל אביב. אך לא רק, והם מדרבנים אנשים לכיוון חשיבה נכונה של התקנת מערכת סולארית טובה. השימוש באנרגיה סולארית עולה מדרגה בשנים האחרונות, והשילוב עם הגגות האלו הוא מתבקש.

גגות ירוקים
שלושה תמונות של גג ירוק ברחבי העולם

רואים רחוק – רואים ירוק

אנשים רבים מבינים כיום את היתרונות של מערכת סולארית איכותית. ההערכה היא שבעשור הקרוב צפויה התפוצצות של הנושא. והרבה מאוד אנשים יתקינו מערכות סולאריות בבתים שלהם. כמובן שבבתים פרטיים ובעסקים חקלאיים קל יותר לקחת את ההחלטה. אך גגות ירוקים מביאים בשורה חדשה – את בשורת המערכות הסולאריות בבניינים.

הרבה יותר קשה לקבל את הסכמת כל הבניין להתקנת מערכת סולארית. אך כאשר אנשים מבינים את היתרון שבגג ירוק לצד מערכת סולארית טובה, הרבה יותר קל לקבל את הקונספט.

למה חשוב לשים לב כשמתקינים מערכות סולאריות על גגות ירוקים?

מערכת סולארית אשר מותקנת על גג ירוק צריכה לעבור תכנון איכותי. אנשי מקצוע חייבים להתחשב במסלול של השמש, שכן המסלול הוא שונה בכל עונות השנה. חייבים להתייחס לכיווני האוויר ולייצר מצב בו הקולטנים ממקסמים את העבודה שלהם.

כמובן, שבנושא גג ירוק, צריך להתחשב גם בצמחיה. אך מדובר באתגר שאנשים שמחים לקחת על עצמם, כדי לייצר גג איכותי וירוק, עם בונוס סולארי.

אם בחרת להשקיע במערכת סולארית תוך כמה זמן תחזירו את ההשקעה? קראו במאמר הבא – החזר השקעה פאנלים סולאריים.

מעוניינים במידע נוסף על התקנת מערכת סולארית?

חברת sun4u מערכת סולארית מתמחה בפתרונות אנרגיה ירוקה בפריסה ארצית. ותשמח לייעץ לכם בנושא ועל הדרך להתקין מערכת סולארית מתקדמת. צרו עמנו קשר בהקדם לקבלת פרטים והצעת מחיר משתלמת.

כיצד מהפכת האנרגיה הירוקה משפיעה על ענף הנדל"ן?
אחת הדרכים העיקריות שבהן אנרגיה ירוקה משפיעה על תעשיית הנדל"ן היא באמצעות התקנת פאנלים סולאריים. פאנלים סולאריים הם דרך מצוינת לייצר אנרגיה מתחדשת ולהפחית
חידושים בתחום הנדל"ן והאנרגיה הירוקה
העולם מתקדם לעבר עתיד שונה ומבוסס טכנולוגיות מתקדמות יותר ותחום הנדל"ן אינו יוצא דופן, לכן יזמי נדל"ן ובעלי נכסים מחפשים דרכים לשלב פתרונות אנרגיה
התחדשות עירונית סולארית
התחדשות עירונית סולארית היא דרך חדשנית להשתמש באנרגיה סולארית כדי להחיות ערים וליצור עתיד ירוק ובר קיימא יותר.
מאמרים נוספים בקטגורית