החזר השקעה פאנלים סולאריים

תוך כמה שנים נחזיר את ההשקעה במערכת הסולארית שלנו? במדריך שלפניכם אנו נסביר על החזר השקעה של פאנלים סולאריים, והאם זה כדאי לכם...
תוכן עניינים

יש המון יתרונות למערכות סולאריות, הן בבית והן בעסק, וחשוב להכיר את הנושא כדי להבין מה אפשר להרוויח. היתרון הכי גדול של התקנת פאנלים סולאריים הוא כמובן כלכלי.

החזר השקעה על פאנלים סולאריים בדרך כלל יהיה לאחר 7 עד 10 שנים. ולאחר מכן זה יהיה הכנסה פסיבית לכל דבר.

מעבר לעובדה שמייצרים חשמל ומשתמשים בו. המדינה אף מעודדת את היצרנים להזרים חלק מהחשמל למערכות הארציות, ולקבל זיכויים והטבות בתמורה. וכדי לעודד את היצרנים, חברת החשמל מתחייבת בהסכם "הסדרת מונה נטו" לרכוש את החשמל שתייצרו למשך 25 שנים. וזה הופך את העסקה הזאת להשקעה בטוחה.

השאלה היא כמה עולה מערכת שכזו, ואיך עובד המודל של החזר השקעה פאנלים סולאריים.

היקף ההשקעה בהתקנת מערכת סולארית

ההשקעה בהתקנת מערכת סולארית היא משתנה. יש הבדל בין אדם שמתקין מערכת סולארית בבית פרטי לבין פאנלים סולאריים שמותקנים בשטח חקלאי או מסחרי.

יתרה מכך, ישנם גם בנייני מגורים שמתקינים עליהם מערכות סולאריות כחלק מגגות ירוקים, אך במקרה כזה, יש צורך של הסכמה של רוב דיירי הבניין על פי חוק.

עלות ההשקעה הראשונית

כל מערכת סולארית היא שונה והעלות שלה משתנה בהתאם לשטח והצרכים. עלות ההשקעה הראשונית היא עבור רכישת הפאנלים הסולאריים, הממיר ושאר הציוד. וגם עבור ההתקנה של המערכת.

מאחר והמדינה מעודדת את התושבים לעבור לאנרגיה ירוקה. העלות של מערכת סולארית צנחה ב70% בשנים האחרונות.

והעלות ההשקעה הראשונית להתקנת מערכת סולארית לצרכן פרטי. תתחיל מ 40,000₪ ויכולה להגיע אף ל 100,000₪ ומעלה. וזה בדרך כלל עבור התקנה על גג רעפים בגודל של 50 מ"ר ומעלה.

טבלה להמחשת החזר ההשקעה של מערכת סולארית

ניתן דוגמה של בית פרטי עם גג רעפים פנוי להתקנת פאנלים סולאריים, שמש בשפע מכיוון דרום. בבית הזה יש חשבון חשמל דו חודשי של 1,200₪.

הטבלה מציגה את הנתונים לפי גודל פנוי למערכת סולארית במ"ר.

גודל ב- מ"רגודל המערכתתשלום חשמלהכנסה שנתיתעלות המערכתהחזר השקעה
50 מ"ר7.5 kw280 ₪5,500 ₪45,000 ₪8 שנים
80 מ"ר12 kw– 300 ₪9,000 ₪60,000 ₪6.5 שנים
100 מ"ר15 kw– 633.3 ₪11,000 ₪70,000 ₪6.5 שנים
150 מ"ר20 kw– 1,300 ₪15,000 ₪85,000 ₪5.5 שנים
200 מ"ר25 kw– 1,966 ₪19,000 ₪100,000 ₪5 שנים
*הטבלה ממחישה לפני נתונים משוערים ולא מדויקים.

אם אתם מעוניינים לקבל תמונת מצב לפי הגודל של הגג שלכם ולפני התנאים הספציפיים שלכם. אתם מוזמנים להתשמש במחשבון הסולארי של חברת sun4u.

ההשפעה של גודל המערכת הסולארית

גודל המערכת היא הנתון הכי תכלס שאנו צריכים להסתכל עליו. במדינת ישראל מעודדים מערכות סולארית קטנות והתשלום שמקבלים מחברת החשמל, עבור החשמל שהם מייצרות הוא גבוה יותר. וככל שהמערכת גדלה ואף הופכת למערכת מסחרית התשלום יורד.

תשלום עבור קוט"ש מחברת החשמל נכון לשנת 2021:

  • מערכת עד 15kw – תקבלו 0.48 אג' לקוט"ש.
  • מערכת עד 25kw – תקבלו 0.45 אג' לקוט"ש.
  • מערכת עד 100kw – תקבלו 0.41 אג' לקוט"ש.
  • מערכת מסחרית גדולה מעל 100kw – תקבלו 0.18 אג' לקוט"ש.

אפשר לראות שהמערכת המסחרית המחיר צונח משמעותית, וזאת מאחר והמדינה מעודדת את הצרכנים הפרטיים לעבור לאנרגיה סולארית. למעשה מדינת ישראל היא מהחלשות בעולם המודרני במעבר לאנרגיה ירוקה.

ומדינת ישראל מתכננת להגיע עד שנת 2030 ל- 30% חשמל מאנרגיה ירוקה. מה שנמצא היום על 10% אנרגיה ירוקה בישראל.

תשלומי מס הכנסה על מערכת סולארית

כמובן שכל הכנסה צריכה לעבור במס הכנסה, אבל לפי האסדרה של מערכות סולארית לבתים פרטיים. יש הנחות רבות ולא רק תשואה גבוה.

הכנסה שנתית מהמערכת עד לסכום של 24,000 ₪ יהיה פטור ממס הכנסה.

הכנסה שנתית מהמערכת עד לסכום של 70,000 ₪ יהיה פטור ממע"מ.

היתר בנייה של המערכת

לפי האסדרה יש פטור בהיתרי בנייה ממערכת של 50kw ועד מערכת של 700kw. כדי להקל בתהליך ולעודד את הצרכנים הפרטיים שלא מעוניינים לשבור את הראש עם המערכת הזו.

בחירת הפאנלים הסולאריים

למעשה, החזר ההשקעה ממערכת סולארית, יכול להגיע כבר בתוך כ – 5 עד 7 שנים, ולבטח כאשר עובדים בשיתוף פעולה עם המדינה. המדינה מעודדת אנשים לעבור למערכות סולאריות, ואף מדרבנת אותם להעביר חלק מהתוצר למערכות הממשלתיות, וזאת תמורת הטבות מס וזיכויים לתקופה מסוימת. זהו דבר שמקצר באופן משמעותי את הזמן הדרוש להחזר השקעה מפאנלים סולאריים.

בחירת פאנלים סולאריים משפיעה על פוטנציאל החיסכון

ההשקעה בהרכבת מערכת סולארית טובה יכולה להגיע לעלות של כמה עשרות אלפי שקלים.

מדובר במערכת מורכבת ומסועפת שאמורה לייצר חשמל מאנרגיית השמש ולהעביר אותו אל המבנה בצורה בטוחה. לשם כך, בהצבת הפאנלים חשוב לשים לב למסלול של השמש, לכיווני האוויר השונים, לזווית ההתקנה, וכמובן גם לסוג הפאנל הסולארי המתאים ביותר לעבודה.

שלושת סוגי הפאנלים הסולאריים שניתן לבחור מתוכם הם: פאנל מונוקריסטלי, פוליקריסטלי ולוחות אמורפיים דקיקים, אם כי בישראל עובדים לרוב עם המערכות הקריסטליות.

לדעת יותר על סוגי פאנלים סולאריים »

שאלות ותשובות בנושא החזר השקעה

כמה תשואה ניתן לעשות ממערכת סולארית?

הרווח השנתי שניתן לעשות מהלוחות הסולאריים מגיע גם ל – 10 אחוזי תשואה ויותר.

תוך כמה שנים ניתן להחזיר את הסכום שהשקענו?

את הסכום הראשוני שהשקענו, אפשר בהחלט להחזיר בתוך מספר שנים בלבד, בין 5 – 9 שנים תוכלו להחזיר את כל ההשקעה וליהנות מהכנסה פסיבית.

האם צריכים לשלם מיסים על ההכנסות מהמערכת?

כמובן שיש תשלומים למיסים כמו כל דבר אחר, אבל כאן יש לנו את האסדרה. שמטרתה לעודד את הצרכנים לעבור לאנרגיה ירוקה. ונכון לשנת 2021: יש פטור למס הכנסה עד 24 אלף ש"ח בשנה. ופטור ממע"מ עד 70 אלף ש"ח בשנה.

האם מקבלים כסף עבור החשמל שהמערכת מייצרת?

כמובן שמקבלים, לאחר הסדרת מונה נטו עם חברת החשמל. אתם תזדכו על החשמל שלא היה לכם בו שימוש ועבר אל חברת החשמל. לפי מונה דו כיווני שיודע להבחין כמה חשמל קיבלתם וכמה הוצאתם.

האם יש צורך בהיתר בנייה עבור המערכת?

לפי האסדרה שמטרתה היא להקל על הצרכנים, אין צורך בהיתר בנייה במערכת של 50kw ועד 700kw.

האם צריך לרכוש מערכת איכותית או כל מערכת נותנת אותה תפוקה?

כמובן שבחירת הפאנלים היא חשובה ביותר, והיא תקבע כמה תשואה תהיה לכם מהמערכת. יש כמה סוגים של פאנלים שניתן להשתמש בהם וכדאי לכם לבחור בטובה שבניהם.

איך אפשר לדעת כמה תשואה תקבלו עבור המערכת שלכם?

אתם מוזמנים להיכנס לעמוד והכנו עבורכם טבלה שתמחיש לכם יותר לפי גודל המערכת, ואם אתם רוצים לדעת יותר אתם מוזמנים להשתמש במחשבון הסולארי שלנו.

מערכת סולארית – השקעה נבונה לטווח הארוך

היתרון הגדול בהתקנת מערכת סולארית הוא כמובן הנושא הכלכלי, אבל לא לשכוח את הנושא הסביבתי. אנשים שמשקיעים בהתקנת פאנלים סולאריים למעשה מסייעים לטרנד הירוק ולהקטנת טביעת הרגל הפחמנית שלהם. לא מדובר פה ברווח כלכלי בלבד, אלא גם ברווח אקולוגי ובריאותי לטווח הארוך.

מערכת סולארית sun4u
התקדמו עכשיו לאנרגיה ירוקה רק עם המומחים – 077-729-6671

מעוניינים במידע נוסף על החזר השקעה פאנלים סולאריים? אנו בחברת sun4u מערכת סולארית נשמח לספק לכם את פרטים מלאים על התקנת מערכות סולאריות מתקדמות, עם הצעת מחיר משתלמת במיוחד. דברו איתנו!

אילו פעולות תחזוקה יש לבצע במערכת של פאנלים סולאריים?
רבים לא יודעים מהן פעולות התחזוקה שיש לבצע במערכת סולארית. במאמר הבא נרחיב על הנושא הזה – ניקיון, תחזוקה שוטפת ועוד… המשיכו לקרוא
מדריך התקנת פאנלים סולאריים על הגג
בשנים האחרונות, ניתן לראות שעלתה הפופולאריות בכל הקשור להתקנת פאנלים סולאריים לייצור חשמל. אלה מותקנים על גגות, חניונים, מאגרי מים ושטחים אחרים. כמו כן,
סוגי פאנלים סולאריים
ככלל, נציין כי ישנם שלושה סוגי פאנלים סולאריים בהם אפשר להשתמש, כתלות בצורך ובתשתית העומדת לרשותכם. ההיכרות עם התחום תעזור מאוד למקסם את העבודה
מאמרים נוספים בקטגורית