מדריך התקנת פאנלים סולאריים על הגג

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, ניתן לראות שעלתה הפופולאריות בכל הקשור להתקנת פאנלים סולאריים לייצור חשמל. אלה מותקנים על גגות, חניונים, מאגרי מים ושטחים אחרים. כמו כן, משרד האנרגיה במדינת ישראל מעודד את המפעלים ואת בעלי השטחים להקים מתקנים פוטו וולטאיים, כאשר המטרה העיקרית היא הגדלת היקף החשמל בארץ. אם יש לכם גג, דעו שהתקנת פאנלים סולאריים יכולה להיות אפקטיבית עבור העסק שלכם וכמו כן באמצעות התקנת הפאנלים תוכלו גם לחסוך בעלויות וגם לקבל תשואה מרשימה מדי שנה. 

על איזה סוגים של גגות אפשר להתקין פאנלים סולאריים?

רשות החשמל היא זאת שמתווה את הרגולציה בכל הקשור לפאנלים סולאריים ועל כן היא קבעה שפאנלים סולאריים אפשר להתקין על המון סוגים של גגות ומה הכוונה? גגות שעשויים איסכורית, פנלים מבודדים (למידע נוסף: הכירו את הפנל המבודד), בטון או רעפים. תהליך התקנת הפאנלים הסולאריים ישתנה מגג אחד לאחר וההבדל בעיקר נעוץ בהכנות המקדימות שיש לבצע לצורך הקמת הקונסטרוקציה הנדרשת וכמו כן התקנת הפאנלים. אגב, קחו בחשבון שאם תרצו לבצע את ההתקנה על גג אסבט, אתם לא תוכלו לעשות זאת. יהיה עליכם להחליף ולהתקין גג חדש ורק לאחר מכן לבצע את ההתקנה.

האם התקנת פאנלים סולאריים היא השקעה כדאית?

אין ספק שמדובר על השקעה משתלמת ומדוע? כי מורגש חיסכון משמעותי בהוצאות החשמל וגם אפשר למכור את עודפי האנרגיה לחברת החשמל. קחו בחשבון שככל שתקצו שטח גדול יותר על הגג שלכם לצורך התקנת הפאנלים הסולאריים, כך תרוויחו עוד יותר, שכן המערכת תייצר יותר כסף עבורכם. אגב, מלבד היתרונות הגדולים שבאים לידי ביטוי בחיסכון בהוצאות החשמל וברווחים מהמערכת, יש גם יתרון נוסף ומשמעותי שהוא שווי הנכס שלכם. הרי זה ידוע שנכס עם פאנלים סולאריים שווה הרבה יותר מנכס ללא מערכת כזו.

כמה אפשר להרוויח מהתקנת מערכת של פאנלים סולאריים?

שימו לב, תעריפי החשמל נקבעים לפי הספק המערכת. אתם יכולים להרוויח מהמערכת הסולארית באמצעות שתי דרכים והן:

-תשלום לפי הזרמה – הכוונה היא שאתם משתמשים במערכת הסולארית וחוסכים כסף בחשבון החשמל שלכם ואת העודפים אתם מוכרים לחברת החשמל.

-תשלום עבור ייצור – הכוונה היא שאתם מרוויחים כסף על מכירת כל החשמל שיוצר מהמערכת שלכם.

השלבים בתהליך התקנת מערכת סולארית

יש לבצע מספר בדיקות מקדימות כמו, סוג הגג, היתרים למבנה, שטח הגג למערכת, מדידת המרחק של הגג מהפילר, גודל החיבור הקיים ועוד. לאחר מכן, מבוצע חישוב לגבי עלות המערכת וכמו כן תחזית הכנסות והוצאות למשך 25 שנה.

מה מומלץ לדעת על התקנת מערכת סולארית?

לפני הכל, יש לערוך סקר שוק וכך להכיר את החברות המספקות את השירות וכמו כן לבדוק המלצות על כל חברה. לאחר שבחרתם את החברה, יש לקרוא היטב את הסכם ההתקשרות ולבדוק שמופיעים בו כל הפרטים על המערכת, לוח זמנים לביצוע העבודה, סוגי ממירים ופנלים, אחריות וכו'.

אילו פעולות תחזוקה יש לבצע במערכת של פאנלים סולאריים?
רבים לא יודעים מהן פעולות התחזוקה שיש לבצע במערכת סולארית. במאמר הבא נרחיב על הנושא הזה – ניקיון, תחזוקה שוטפת ועוד… המשיכו לקרוא
החזר השקעה פאנלים סולאריים
תוך כמה שנים נחזיר את ההשקעה במערכת הסולארית שלנו? במדריך שלפניכם אנו נסביר על החזר השקעה של פאנלים סולאריים, והאם זה כדאי לכם…
סוגי פאנלים סולאריים
ככלל, נציין כי ישנם שלושה סוגי פאנלים סולאריים בהם אפשר להשתמש, כתלות בצורך ובתשתית העומדת לרשותכם. ההיכרות עם התחום תעזור מאוד למקסם את העבודה
מאמרים נוספים בקטגורית