סוגי פאנלים סולאריים

ככלל, נציין כי ישנם שלושה סוגי פאנלים סולאריים בהם אפשר להשתמש, כתלות בצורך ובתשתית העומדת לרשותכם. ההיכרות עם התחום תעזור מאוד למקסם את העבודה של המערכת הסולארית לאורך זמן ולכן מומלץ לקרוא את המדריך הבא לפני שניגשים להתקנת פאנלים סולאריים לבית או לעסק.
תוכן עניינים

ההתקדמות הטכנולוגית האדירה שנעשתה בשנים האחרונות. בכל מה שנוגע ליצירת אנרגיה סולארית פותחת הרבה מאוד אפשרויות עבור אנשים. התקנת מערכת סולארית מגיעה עם כמה אופציות, ועם יתרונות וחסרונות שונים. אותם כדאי להכיר לפני שמתקינים את המערכת. לפניכם סוגי פאנלים סולאריים שונים.

סוגי פאנלים סולאריים הקיימים כיום:

ישנם כאמור שלושה סוגי פאנלים סולאריים אשר רלוונטיים למערכות סולאריות בישראל. האופציה הראשונה היא מערכת תאים מונוקריסטלית. האופציה השנייה היא של תאים פוליקריסטליים. והאופציה השלישית היא של לוחות סרט אמורפיים / דקים.

פאנלים סולאריים מסוג תאים מונו קריסטליים

סוגי פאנלים סולאריים
תאים מונו קריסטליים

תאים מונוקריסטליים אשר עובדים בתוך מערכת סולארית. למעשה עשויים פרוסות דקות שחתוכות מגביש יחיד וגדול של סיליקון. כאשר בוחנים את הסוגים השונים. רואים כי התאים המונוקריסטליים מהווים את האופציה היעילה ביותר, אך גם היקרים ביותר.

התא המונוקריסטלי יכול לקבל יותר אנרגיה מהאלטרנטיבות, ולכן יש החזר אנרגטי גדול יותר.

מערכת סולארית עם תאים מונוקריסטליים תהיה בהכרח איכותית יותר לאורך זמן. אם כי ייקח לה מעט יותר זמן להחזיר את ההשקעה שניתנה בה.

פאנלים סולאריים מסוג תאים פולי קריסטליים

סוגי פאנלים סולאריים
תאים פולי קריסטליים

מערכת סולארית עם תאים פוליקריסטליים כוללת גם היא רצועות דקות של סיליקון. אך מדובר מסיליקון שנחתך מכמה גבישים שונים ולא מגביש אחד בודד, כך שהם פחות הומוגניים.

בנושא של סוגי פאנלים סולאריים שונים, ידוע כי המערכת הפוליקריסטלית היא פחות יעילה מהמערכת המונוקריסטלית. אך בגלל שמדובר בפאנלים מרובעים, ניתן להתאים את המסגרת המלבנית של הפאנל הסולארי ביעילות גבוהה באופן יחסי.

יש הרבה חברות שמשתמשות במערכת תאים פוליקריסטלית בארץ. בגלל שהיא זולה יותר, וההבדל באפקטיביות הוא אינו גדול מדי.

פאנלים סולאריים מסיליקון אמורפי

סוגי פאנלים סולאריים
סיליקון אמורפי

מבין האפשרויות השונות של פאנלים סולאריים בישראל. האופציה של לוחות אמורפיים ודקים היא הפחות הפופולארית. מדובר במערכת סולארית בה החיתוכים של הסיליקון מוצבים על מצע כגון זכוכית או נירוסטה. דבר שמוריד את היעילות של יצירת האנרגיה בצורה די משמעותית.

עם זאת, למערכת יש יתרון בכך שאין צורך לייצר קשרים בין התאים השונים. כמו במערכות המורכבות יותר. עם זאת, המערכת הזו פחות פופולארית לשימוש, גם בישראל, וגם בעולם.

שאלות ותשובות נפוצות בנושא הפאנלים

כמה סוגי פאנלים סולאריים יש?

ישנם כאמור שלושה סוגי פאנלים סולאריים אשר רלוונטיים למערכות סולאריות בישראל.

מה משותף לכל המערכות הסולאריות?

המכנה המשותף בכל מערכת סולארית הוא רכיבי סיליקון שמרכיבים את הפאנלים השונים. סיליקון הוא חומר שממקסם את עבודת הפאנלים ומייצר אנרגיה בצורה הטובה ביותר.

איך לבחור את סוג הפאנלים הנכון?

לרוב, מדובר בבחירה בין מערכת מונוקריסטלית לבין מערכת פוליקריסטלית, כאשר הצורך והסיטואציה משתנה בין לקוח ללקוח.

על שימוש בפאנלים סולאריים בישראל

הפופולאריות של המערכות הסולאריות בישראל עולה עם השנים. אנשים שחוקרים ומבינים את היתרונות הרבים של מערכת סולארית טובה. ויכולים להתקין אותה בביתם, עושים זאת בקצב מהיר.

היתרונות כוללים כמובן חיסכון כלכלי עצום שנובע בשימוש באנרגיה שמיוצרת בצורה עצמאית ולא בתשתיות של חברת החשמל. ובנוסף, שמירה על איכות הסביבה בזכות שימוש באנרגיה ירוקה ונקייה יותר. חשוב מאוד לשים דגש על הנושא של סוגי פאנלים סולאריים. ולבצע את הבחירה הנכונה, בהתאם לצרכים שלכם.

לסוגי פאנלים סולאריים שונים השפעה על ביצועי המערכת הסולארית

ישנם כאמור שלושה סוגים הרלוונטיים לקהל הישראלי. התקנת מערכת סולארית צריכה להיות בראש ובראשונה אפקטיבית ולכן, הבחירה במערכת הנכונה היא קריטית. אנשים מחפשים לחסוך כסף, ולייצר אנרגיה בצורה נקייה יותר. וזה בהחלט אפשרי כאשר מתקינים את המערכת הסולארית המתאימה ביותר לבית שלכם, לעסק שלכם, או לבניין הדירות בו אתם גרים.

מעוניינים במידע נוסף על מערכת סולארית

חברת sun4u מערכת סולארית תשמח לסייע לכם לבחור במערכת הסולארית המתאימה ביותר לצרכים שלכם. לתשתית הזמינה לכם וכמובן, לתקציבכם. צרו עמנו קשר בהקדם!

אילו פעולות תחזוקה יש לבצע במערכת של פאנלים סולאריים?
רבים לא יודעים מהן פעולות התחזוקה שיש לבצע במערכת סולארית. במאמר הבא נרחיב על הנושא הזה – ניקיון, תחזוקה שוטפת ועוד… המשיכו לקרוא
מדריך התקנת פאנלים סולאריים על הגג
בשנים האחרונות, ניתן לראות שעלתה הפופולאריות בכל הקשור להתקנת פאנלים סולאריים לייצור חשמל. אלה מותקנים על גגות, חניונים, מאגרי מים ושטחים אחרים. כמו כן,
החזר השקעה פאנלים סולאריים
תוך כמה שנים נחזיר את ההשקעה במערכת הסולארית שלנו? במדריך שלפניכם אנו נסביר על החזר השקעה של פאנלים סולאריים, והאם זה כדאי לכם…
מאמרים נוספים בקטגורית