אילו פעולות תחזוקה יש לבצע במערכת של פאנלים סולאריים?

רבים לא יודעים מהן פעולות התחזוקה שיש לבצע במערכת סולארית. במאמר הבא נרחיב על הנושא הזה - ניקיון, תחזוקה שוטפת ועוד... המשיכו לקרוא
תוכן עניינים

בעשור האחרון התחום של הפאנלים הסולאריים הפך למתקדם מאוד והוא מציע עבור בתים ועסקים צריכת חשמל חינמית באמצעות המשאב הטבעי של קרני השמש. ישראל היא ארץ חמה ואין ספק שפתרון זה הוא מצוין ומאוד חסכוני, אך רבים לא מכירים אותו לעומקו ולכן לא יודעים מהן פעולות התחזוקה שיש לבצע במערכת כזו. במאמר הבא נרחיב על הנושא הזה. 

» לשירותי תיקון מערכות סולאריות לחצו כאן

תחזוקת הניקיון של הפאנלים הסולאריים

כדי לקבל כמה שיותר חשמל מקרני השמש הטבעיות, על הפאנלים הסולאריים להיות נקיים מאבק, חלודה, קורוזיה או כל לכלוך אחר. כאשר הפאנלים לא נקיים, אחוז קליטת הקרניים יורד משמעותית והן הופכות לפחות יעילות. כדי להגיע לאחוזי קליטה גבוהים, עליכם לבצע ניקוי פאנלים סולאריים באופן קבוע. 

הנה מספר שיטות שכדאי להכיר:

כיום יש מספר שיטות טובות של ניקוי קולטים סולאריים ואתם תוכלו לבחור בשיטה שהכי נכונה עבורכם.

1. ניקוי פאנלים באמצעות איש מקצוע

אחת האפשרויות שקיימות כיום לניקוי של פאנלים סולאריים היא באמצעות איש מקצוע שמגיע אליכם ומבצע את הניקוי. יש שינקו את הפאנלים בעבודה ידנית הכוללת ניקוי באמצעות מגבים מיוחדים ויש שיציעו לכם ניקוי באמצעות לחץ מים גבוה. 

ניקוי מהסוג הזה מומלץ להזמין אחת למספר חודשים ולכל היותר חצי שנה. בתדירות זו אתם תוכלו לוודא שהפאנלים שלכם נקיים ויכולים לקלוט קרניים בספיקה שהוגדרה להם לפי המיקום שלהם על הגג. 

כמה עולה לנקות פאנלים סולאריים בשיטות אלו? העלות נעה בין 350 שקלים ועד 500 שקלים והיא כוללת כמובן, אנשים מוסמכים שיודעים לבצע את הניקוי וגם מגיעים עם כל אפשרויות הבטיחות לעבודה בגובה. 

2. ניקוי פאנלים אוטומטי

מכיוון שמערכת סולארית נקייה הינה תנאי לקבלת מלוא קרני השמש, חברות רבות מציעות כיום גם מערכת שטיפה אוטומטית שאותה מתקינים לאחר התקנת הפאנלים. המערכת מבצעת שטיפה של הפאנלים בזמן שלכם ומבלי להזמין איש מקצוע. האם זה יעיל? מדובר על מערכת טובה מאוד שמבצעים בה שיפורים כל הזמן. היא אינה יסודית כמו אנשי המקצוע שמבצעים את הניקוי, אך עם הזמן, אין ספק שהיעילות תעלה. 

תחזוקת בדיקות ותקינות

מערכת של פאנלים סולאריים מחייבת גם בדיקות תקינות אחת לשנה לפחות. יש לבחון מצבים של חבלות ושברים. פאנלים שבורים לא יכולים לבצע את עבודתם כראוי והתפוקה שלהם יורדת. זהו מצב שמחייב החלפה של הפאנלים השבורים. 

כמו כן, ישנם מצבים נדירים שבהם חודרים למערכת מים שיוצרים קורוזיה שמפריעה לקליטת קרני השמש. דבר זה מחייב ניקוי הקורוזיה ל ידי איש מקצוע ובמצבים מסוימים החלפה של הפאנל. 

לסיכום, אם יש לכם פאנלים סולאריים על הגג ואתם מעוניינים לקבל מהם את כל אחוזי התפוקה שהוגדרו טרם ההתקנה, עליכם לדאוג לתחזוקה שוטפת שלהם. 

המאמר באדיבות חברת נקי בלחץ

שירותי תיקונים מערכות סולאריות

אולי יעניין אתכם להמשיך לקרוא:

איך עובדת מערכת חימום סולארית?
מערכת חימום סולארית רותמת אנרגייה מהשמש באמצעות פנלים סולריים שהממירים את אור השמש לחום ולחשמל.
הכנת הגג לקראת התקנת מערכות סולאריות
במאמר זה, נדון במספר צעדים עיקריים להכנת הגג לקראת התקנת מערכות סולאריות.
הביקוש הרב להתקנת מערכות סולאריות על גגות בניינים כיום
בשנים האחרונות אי אפשר שלא לשים לב לשיח הציבורי הקיים בכל הנוגע לייצור חשמל בדרכים חלופיות וידידותיות יותר לסביבה. אחת הדרכים הנפוצות והפופולריות ביותר
מאמרים נוספים בקטגורית