איך עובדת מערכת חימום סולארית?

מערכת חימום סולארית רותמת אנרגייה מהשמש באמצעות פנלים סולריים שהממירים את אור השמש לחום ולחשמל.
תוכן עניינים

אפשר להשתמש בחשמל המופק מהמערכת הסולרית לחימום הבית, לחימום האוויר או לחימום המים. מערכת סולארית לחימום מים היא העתיד של הפקת חשמל, ולא נטעה אם נאמר שהעתיד כבר כאן. תהליך הפקת החשמל בסביבה הביתית או בסביבה התעשייתית הוא פשוט, קל, חסכוני ויעיל.

מערכת סולארית משתמשת באנרגייה הזמינה והמתחדשת של השמש כדי לחמם מערכות תעשייתיות גדולות או מערכות ביתיות בסיסיות. היתרונות שלה רבים, ולכן אנחנו רואים יותר ויותר אנשים פרטיים ומובילים בתעשייה שמתקדמים לאנרגייה סולרית, שופעת ומתחדשת, נהנים ממנה ומחייכים כשחשבון החשמל מגיע. הינה כל מה שחשוב לדעת על מערכת סולרית ועל תהליך העבודה שלה. 

למה צריך מערכות חימום סולריות?

אם תשאלו את רמי רז – ייצור גופי חימום על מערכות חימום סולריות ועל הנחיצות שלהן, הוא יאמר לכם שהסיבה העיקרית להזדקקות למערכת חימום סולרית היא הפחתת ההסתמכות על מקורות אנרגייה לא מתחדשים כמו דלקים מאובנים ולהוזיל את חשבונות החשמל. אפשר להשתמש במערכות חימום סולריות גם לשימוש ביתי וגם לשימוש תעשייתי, אך כמובן הגדלים שלהן משתנים לפי גודל המבנה וצורכי החשמל של המשתמשים. מערכות סולריות ביתיות יהיו קטנות בהרבה ממערכות סולריות תעשייתיות ולא יזדקקו לכמות מרובה של פנלים. מערכות סולריות תעשייתיות מכילות לוחות סולריים מרובים וגדולים, והן יכולות לייצר חשמל בכמויות עצומות ובהספק מרשים. 

איפה אפשר להתקין מערכות חימום סולריות?

אפשר להתקין מערכות סולריות בכל בית, אם כי גודל המערכת הסולרית והסוג שלה יהיו תלויים בצורכי האנרגייה של המשתמשים, בגודל המבנה ובחשיפה לאור השמש. מערכת סולארית לחימום מים מומלצת לשימוש גם בבית וגם בתעשייה כיוון שהן ידידותיות לסביבה, חסכוניות ומספקות מקור אנרגייה אמין. אף שמערכות סולריות אינן האמצעי היחיד לייצור חשמל, הן שלב חשוב במעבר המתבקש של האנושות למערכות אנרגייה משתלמות, חסכוניות, יעילות ובנות קיימה.

מי יכול להתקין מערכות חימום סולריות?

רק בעלי מקצוע מוסמכים שמתמחים במערכות חימום סולריות לסוגיהן יכולים להתקין מערכות חימום סולריות גם בסביבה הביתית וגם בסביבה התעשייתית או המסחרית. מערכות חימום סולריות הן עמידות מאוד ומחזיקות מעמד שנים רבות במינימום תחזוקה. אף שהן עלולות להתקלקל,  תחזוקה שוטפת ובדיקות יעילות שגרתיות יכולות לסייע במניעת קלקול או נזקים. אורך חיי המדף של מערכת חימום סולרית יכול להשתנות לפי האיכות שלה ולפי רמת התחזוקה שלה, אך בדרך כלל היא עובדת 20–30 שנים ברציפות ואפילו יותר.

השלב הבא בייצור חשמל

אף על פי שמערכות חימום סולריות יכולות להחליף מערכות חשמליות קונבנציונליות לחימום הסביבה הביתית והתעשייתית, ייתכן שהן לא יוכלו לספק חימום איכותי בלילות או בעונות הקרות. עם זאת, אפשר להתקין מערכות גיבוי כדי להבטיח חימום זמין בעת הצורך. מומלץ להתקין מערכות חימום סולריות בבית כיוון שיטה יעילה וחסכונית לייצור חשמל ולחימום הבית ויכולות להעלות את ערך הנכס.

מערכת סולארית לחימום מים
התקדמו עכשיו לאנרגיה ירוקה חייגו עכשיו 077-729-6671

אולי יעניין אתכם להמשיך לקרוא:

הכנת הגג לקראת התקנת מערכות סולאריות
במאמר זה, נדון במספר צעדים עיקריים להכנת הגג לקראת התקנת מערכות סולאריות.
אילו פעולות תחזוקה יש לבצע במערכת של פאנלים סולאריים?
רבים לא יודעים מהן פעולות התחזוקה שיש לבצע במערכת סולארית. במאמר הבא נרחיב על הנושא הזה – ניקיון, תחזוקה שוטפת ועוד… המשיכו לקרוא
הביקוש הרב להתקנת מערכות סולאריות על גגות בניינים כיום
בשנים האחרונות אי אפשר שלא לשים לב לשיח הציבורי הקיים בכל הנוגע לייצור חשמל בדרכים חלופיות וידידותיות יותר לסביבה. אחת הדרכים הנפוצות והפופולריות ביותר
מאמרים נוספים בקטגורית