תאים פוטו וולטאים (PV)

תאים פוטו וולטאים (PV) נקראים גם תאים סולאריים. הם עשויים מסילקון מוקשה, ולהם יש את היכולת ליצור חשמל מאנרגיית קרינת השמש. באמצעות קרינה אלקטרומגנטית. מה עוד כדאי לדעת על תא סולארי זה? המשיכו לקרוא במאמר שלפניכם »
תוכן עניינים

המעבר של ישראלים רבים למערכות סולאריות, גורם לכך שיש הרבה עניין בפן הטכני של הנושא. כיום, אין זה סוד כי ניתן להפוך את אנרגיית השמש לחשמל. שבו אפשר להשתמש, אך אופן פעולתן של מערכות סולאריות, עדיין אינו נהיר לחלוטין לצרכנים הפוטנציאליים.

לכן הסקירה הבאה תוקדש להכרת אופן פעולתם של פאנלים סולאריים. הידועים גם בתור תאים פוטוולטאים או "מערכת פוטו וולטאית". והאופן בו הם מאפשרים חיסכון כלכלי לצד שמירה על איכות הסביבה.

כיצד תא סולרי מייצר אנרגיה ירוקה?

תא סולארי איכותי יכול לייצר כמות עצומה של אנרגיה, כתלות ברמה של התאים הפוטו וולטאים (PV). אשר נמצאים בתוך המערכת הסולארית. מערכת סולארית טובה כוללת תאים פוטו וולטאים בריכוז גבוה. שכן מדובר בשיטה הנפוצה ביותר בגגות סולאריים כיום. מדובר בשיטה שקיימת כבר למעלה מ – 50 שנים. ובאה לידי שימוש ב- 90 אחוזים מן המערכות הסולאריות בעולם.

השיטה השנייה אגב, שלא כוללת מערכת פוטו וולטאית היא שיטת האנרגיה התרמו סולארית. מדובר בשיטה שעובדת על בסיס של חימום מים, בדומה לדוד שמש. המים מפעילים מנוע מיוחד שמייצר חשמל סולארי.

כך תאים פוטו וולטאים ממירים את אנרגיית השמש לחשמל

כל תא פוטו וולטאי במערכת הסולארית, מבצע המרה ישירה של קרני השמש לאנרגיה חשמלית. באמצעות קרינה אלקטרומגנטית.

מערכת פוטו וולטאית מורכבת מסיליקון מוקשה, והיא נבנה בטכנולוגיה מיוחדת שכוללת שבבים, סרטים מוליכים ואלקטרודות. המערכת פועלת כך שברגע שקרני השמש פוגעות בקולטן. נוצרת תנועת אלקטרונים ובשדה החשמלי נוצר זרם ישיר, הלא הוא זרם חשמלי.

הזרם החשמלי שמתקבל מאנרגיית השמש הוא מטח ישיר (DC). המטח הזה מובל אל הממיר שמותקן על המערכת, והופך למטח חליפין (AC). שמתאים לשימוש שאנו צריכים מהחשמל.

מבנה הפאנל הסולארי

פאנל סולארי מורכב משכבה של תאים סולאריים. ועטוף בשכבות של זכוכית ואנקפסולנט, לצורך הגנה על התאים. והם נמצאים בתוך מסגרת שמייצבת אותם.

מבנה פאנל סולארי
מבנה פאנל סולארי
רכיבי הפאנל הסולארי
רכיבי הפאנל הסולארי

החיסכון הגלום במערכת פוטו וולטאית

החיסכון שמאפשרות מערכות סולאריות, הוא פשוט עצום. שכן באמצעותן ניתן להשתמש באנרגיית השמש הן לצרכי החשמל הביתיים והן לצרכים מסחריים. יתרה מכך, תא סולארי עם מערכת פוטו וולטאית מייצר חיסכון נוסף.

המדינה מעודדת את יצרני האנרגיה הסולארית להפריש חלק מהתוצר למערכת החשמל הארצית.

לשם כך יוצרה מערכת תגמול ייחודית עבור בעלי המערכות הסולאריות בארץ. מותר לציין שפוטנציאל השימוש בתאי פוטו וולטאי – פוטוולטאים הוא מגוון מאוד. ורלוונטי הן עבור משקי בית פרטיים והן עבור עסקים, שמעוניינים לחסוך בהוצאות החשמל שלהם.. תוך צמצום טביעת הרגל האקולוגית שלהם, וכן לעשות תשואה נאה על הדרך.

מדוע תאים פוטו וולטאים הם העתיד

התחזיות באירופה מדברות על כך שבעשור הקרוב, כשליש מייצור האנרגיה יגיע מתאים סולאריים פוטו וולטאים. מדובר על כך שמערכות סולאריות ביתיות יהיו הרבה יותר נפוצות בשימוש, גם באירופה וגם בישראל.

הטרנד, כמובן, משותף להרבה מאוד ממעצמות העולם, עם דגש על ארה"ב וסין. שמבינות את החשיבות של שמירה על איכות הסביבה ויצירת חיסכון אקונומי למשקי בית, כמנגנון תגמול.

תאים פוטו וולטאים – השקעה שמחזירה את עצמה

התקנה של מערכת סולארית היא לא רק פתרון סביבתי לייצור חשמל. אלא גם השקעה שנוטה להחזיר את עצמה במהרה. התקנת מערכת פוטו וולטאית מציעה פוטנציאל תשואה של למעלה מעשרה אחוזי תשואה שנתיים. זאת כמובן, לצד החיסכון בהוצאות החשמל השוטפות בבית או בעסק.

למה חשוב לשים לב בהתקנת מערכת פוטו וולטאית?

מערכת סולארית הכוללת תאים פוטו וולטאים, היא יחסית קלה להתקנה. אך ההתקנה חייבת להיעשות בצורה נכונה. ראשית, יש לתכנן את היטב את התקנת הקולטנים הסולאריים. כדי למקסם את היכולת שלהם לקלוט את קרינת השמש ולהמיר אותה לחשמל. לפיכך, מערכת פוטו וולטאית חייבת להתייחס למיקום השמש. לכיווני האוויר ולהיות מותקנת בזווית המדויקת ביותר לשם מקסום התפוקה שלה. אי לכך, ההתקנה עצמה חייבת להיות מקצועית ולהתבצע בידיים מיומנות.

מעוניינים במידע נוסף על תאים פוטו וולטאים והתקנת תא סולרי לבית או לעסק? אנו בחברת sun4u מערכת סולארית נשמח לספק לכם את כל הפרטים לצד הצעת מחיר משתלמת במיוחד. דברו איתנו!

חשמל סולארי ביתי
בשנים האחרונות עלתה מאד המודעות בכל מה שקשור לייצור חשמל סולארי ביתי. זאת בגלל היתרונות הרבים שיש לחשמל הסולארי מצד עצמו ומנגד, הרווחים הגבוהים
חווה סולארית
במשך הרבה מאוד שנים לא השכילה ישראל לנצל את השמש הנדיבה למען ייצור חשמל עבור האזרחים בישראל. הבזבוז הזה של השנים עם השמש הקופחת
אנרגיה הידרואלקטרית
הטבע של המים הוא לזרום ממקומות גבוהים למקומות נמוכים. מתוך השפעת כוח הכבידה. התנועה הזו של זרימת המים היא תנועה שיש בה אנרגיה. את
מאמרים נוספים בקטגורית