חשמל סולארי ביתי

תוכן עניינים

בשנים האחרונות עלתה מאד המודעות בכל מה שקשור לייצור חשמל סולארי ביתי. זאת בגלל היתרונות הרבים שיש לחשמל הסולארי מצד עצמו ומנגד, הרווחים הגבוהים שאנשים יכולים להניב הודות למערכות הסולאריות.

חברת החשמל משלמת הרבה כסף על כל קוט"ש שהמערכות הסולאריות מייצרות ומעבירות אליה. אנשים מרוויחים אלפי שקלים בכל שנה רק בגלל שהמערכות הסולאריות שלהם מעבירים חשמל לחברת החשמל.

אך האם כל אחד יכול ליהנות מהקמת מערכת סולארית ביתית שגם תוביל לרווחים? אז זהו שזה לא ממש כך. כי לצורך הקמת מערכת סולארית יש לעמוד במספר תנאים. sun4u ריכזה בפוסט זה הסבר מפורט שיעשה לכם קצת סדר.

מה צריך כדי להקים מערכת סולארית?

  • גג פנוי בשטח המתאים.
  • חיבור חשמל בגודל המתאים.
  • הרשמה לאסדרה מתאימה

ונסביר ונפרט.

חשמל סולארי ביתי
חשמל סולארי ביתי

גג פנוי בשטח המתאים

על הגג אמורים להתקין פאנלים סולאריים. ככל שיהיה שטח פנוי גדול יותר לשם כך, הרי שאפשר יהיה להציב מערכת גדולה יותר והיא תייצר בהתאם יותר רווחים.

חשוב לדעת שהפאנלים הסולאריים מתייעלים עם הזמן וככל שהטכנולוגיה מתפתחת, הרי שהפאנלים הסולאריים הופכים להיות בעלי נצילות גבוהה יותר. כך שאפשר להקים מערכות גדולות יותר באותו שטח נתון עם פאנלים יותר איכותיים.

חשוב לשים לב כי אם מדובר בגג של בית פרטי, שם הדבר עשוי להיות מסובך יותר. זאת משום שעל גג הבית הפרטיים יש כבר מערכות שונות כמו דודי שמש, מזגנים ועוד ולא תמיד יהיה מקום להתקין את הפאנלים הסולאריים בגודל המינימלי.

בכל מקרה תמיד כדאי להציב את הפאנלים לצד דרום משום שבצד זה מתקבלת מרב הקרינה המגיעה אל הגג.

חיבור חשמל מתאים

כל בית מחובר לחשמל. ארון החשמל הראש בבית מחובר ישירות אל חברת החשמל על ידי כבלים בעובי מסוים. אם יש כבל אחד החיבור שלנו הוא חד פאזי. לרוב, במיוחד בבתים החדשים החיבור הוא תלת פאזי. כלומר חיבור של שלושה כבלים המגיע אל הבית מחברת החשמל.

עובי החתך של הכבל קובע את כמות החשמל שנוכל לקבל מחברת החשמל כאשר כבל עבה יותר יעביר אלינו יותר חשמל. כך גם יתקבל יותר חשמל מהמערכת הסולארית המחוברת למונה של הלקוח לחברת החשמל.

הרשמה לאסדרה מתאימה

המדינה יחד עם חברת החשמל מעודדים את הקמה המערכות הסולאריות. ועל כן  הם מפרסמים כל הזמן מכבות לחיבור מערכות סולאריות לרשת. המכסות בעבר הגיעו עד שני שקלים לקוט"ש. אך עם הזמן העלויות ירדו וכך גם ירדה המוטיבציה של המדינה לעודד אנשי להקים א המערכות הללו. כי אנשים עשו את זה בין כך ובין כך בתעריפים נמוכים יותר.

זו הסיבה שכיום התעריפים הינם נמוכים למדי.

החיבורים של המערכת הסולארית לבית הפרטי ולחברת החשמל

החשמל הישר שמיוצר על ידי הפאנלים הסולאריים הוא חשמל שעובר ישירות לממיר. שם הופך הזרם הישר לזרם חליפין. זרם זה מועבר ישירות לשעון החשמל הראשי של הבית. התחנה הבאה היא הרשת הארצית של זרם החשמל.

לרוב, המערכת הסולארית מחוברת לשעון החשמל הביתי. מה שאומר שכאשר בבית צורכים חשמל, הוא מגיע מהמערכת הסולארית לפני שהוא מועבר אל חברת החשמל. כך שבעצם הלקוח הפרטי מקבל הביתה את החשמל שהוא עצמו יצר. כאשר רק העודפים הם אלו המוזרמים לחברת החשמל.

שיטת ייצור ושיטת הזרמה

ההתחשבנות מול חברת חשמל נעשית או על ידי חשבון לפי ייצור שזה התחשבנות כמה חשמל נוצר על ידי המערכת וחשבון נפרד על הצריכה שהלקוח משלם. או על ידי התחשבנות לפי הזרמה. כך שהלקוח צורך את כמות החשמל הרצויה וההתחשבנות היא רק לפי הכמות שמוזרמת לחברת החשמל.

אולי יעניין אותך לקרוא:

חווה סולארית
במשך הרבה מאוד שנים לא השכילה ישראל לנצל את השמש הנדיבה למען ייצור חשמל עבור האזרחים בישראל. הבזבוז הזה של השנים עם השמש הקופחת
אנרגיה הידרואלקטרית
הטבע של המים הוא לזרום ממקומות גבוהים למקומות נמוכים. מתוך השפעת כוח הכבידה. התנועה הזו של זרימת המים היא תנועה שיש בה אנרגיה. את
אנרגיה חלופית
קצת הסבר על אנרגיה חלופית, בכדור הארץ ישנם כמה וכמה סוגים של מחוללי אנרגיות. רוב רובן של המקורות הללו הן אנרגיות מתכלות. כמו למשל
מאמרים נוספים בקטגורית