אנרגיה סולארית יתרונות וחסרונות

אנרגיה סולארית יתרונות וחסרונות » במאמר זה אנו נסקור 6 יתרונות למה כדאי ללכת על מערכת סולארית, וגם שני חסרונות שכדאי לדעת לפני.
תוכן עניינים

כולנו יודעים עד כמה התחממות כדור הארץ פוגעת בכולנו. גלי הצונאמי, ההוריקנים, תופעות הטבע הקיצוניות, כל אלו נגרמים בעקבות הטמפרטורה שעולה בעקביות מידי שנה. גם הקרחונים הנמסים המאיימים לשנות את היבשות בעולם ולהציף ערים שלמות מהווים סיכון של ממש. במאמר זה אנו נדבר על אנרגיה סולארית יתרונות וחסרונות.

והאמת היא שהרבה דברים כבר קרו בעקבות התחממות כדור הארץ. מינים שלמים נכחדו ונכחדים כל הזמן ואף מקורות מים רבים מתייבשים.

למה כל זה קורה? בשנת 2013 נקבע בפאנל בין ממשלתי לשינוי האקלים כי הגורם להתחממות כדור הארץ מאז אמצע המאה ועשרים זה האדם.

העולם המתועש שלנו פולט הרבה יותר מידי גזי חממה שנוצרים משריפה של דלקים כמו גז ונפט ואלו יוצרים את אפקט החממה. הגזים שנוצרים על ידי פעולות של האדם, מחממים את כדור הארץ והחום שנשאר באטמוספירה כל הזמן, הוא זה שמחמם את כדור הארץ.

הפחמן הדו חמצני הוא זה שאחראי יותר מכל על התחממות כדור הארץ. פחמן דו חמצני זהו תוצר לוואי שנוצר בעקבות שריפת דלק בתחנות הכוח לייצור החשמל.

אנרגיה סולארית יתרונות וחסרונות:

מכאן, ליתרונות של המערכות הסולאריות.

יתרון מספר 1 – מערכת סולארית חוסכת פחמן דו חמצני

אלפי טונות של פחמן דו חמצני נחסכים הודות לייצור החשמל מהאנרגיה הסולארית. כך למעשה מסייעת האנרגיה הסולארית במניעת התחממות כדור הארץ ומניעת זיהום האוויר בארץ.

מדובר ביתרון עצום, משום שכך אפשר למעשה ליהנות מחשמל בלי שייגרם כל נזק לכדור הארץ.

יתרון מספר 2 – מערכות סולאריות חוסכות הרבה כסף

ייצור חשמל בעזרת מערכות סולאריות נחשב לייצור זול בהרבה מייצור החשמל המסורתי ועם השנים שחולפות הוא נעשה יותר ויותר זול. הדבר תלוי כמובן בגודל המערכת, במיקום של המערכת והכול ביחס לכמות השמש שיש באותו מקום. ככל שהאזור הוא עם קרינת שמש גבוהה יותר והתנאים במקום למערכת הסולארית יהיו טובים יותר שזה אומר – מקום קר אך עם שמש חזקה, עם אוויר נקי ועננות נמוכה – הרי שהחשמל שמיוצר באותו מקום יהיה זול יותר. ככל שהמערכת היא גדולה יותר, העלות שלה תהיה נמוכה יותר ביחס לכושר הייצור שלה.

באופן כללי, המחירים כיום של האנרגיה הסולארית הינם נמוכים מאוד וייצור החשמל בעזרת מערכות אלו נחשב היום כאופציה הכי כדאית והכי משתלמת ביחס לכל אופציה מוכרת אחרת.

כך שאם עוד יש כאלה שמאמינים שיש חשמל שהוא זול, הרי שכיום ברור שאין חשמל זול יותר מזו המופקת מהאנרגיה הסולארית.

יתרון מספר 3 – תשואה גבוהה

אנשים הבוחרים להשקיע בהקמת מערכות סולאריות עשויים להגיע לתשואות גבוהות וקבועות לאורך זמן. ההשקעה אמנם לא מתאימה לכל אחד והיא דורשת תנאים מיוחדים. אך עבור מי שהדבר מתאים לו, מדובר בהחלט בהשקעה שווה ומשתלמת.

יתרון מספר 4 – מימון בנקאי באחוזים גבוהים

בגלל שמדובר בהשקעות שהן כל כך בטוחות, על כן גם הבנקים מוכנים לממן אותן. אם בדירות השקעה המימון הבנקאי עומד על כחמישים אחוזים, הרי שהמימון בהשקעות במערכות סולאריות עומד על 100%!

על כן גם אם אין לכם את האפשרות הכספית להשקיע בהקמת מערכת סולארית, תוכלו בהחלט להיעזר במימון הבנקאי וליהנות בהמשך מתשואות בטוחות.

יתרון מספר 5 – אין תלות בעלויות חשמל

הרבה אנשים רוצים לשלוט על ההוצאות הכספיות שלהם. כאשר עושים שימוש במערכות הסולאריות, אפשר בהחלט לשלוט על ההוצאות ועל מחירי החשמל. למעשה המחיר שאתם משלמים הם רק העלויות להקמת המערכת הסולארית כאשר אחר כך המערכת מייצרת חשמל ממנו הלקוח יכול ליהנות חינם משך עשרות שנים.

יתרון מספר 6 – עצמאות אנרגטית

החשמל הוא אלמנט מאוד משמעותי ומרכזי בחיים של כולנו. אנשים שבוחרים להתקין מערכו סולאריות אינם תלויים יותר בייצור של חברת החשמל ויש להם את האנרגיה הדרושה להם לבד.

מה החסרונות של המערכת הסולארית?

אז עד כה מנינו רק יתרונות של המערכת הסולארית. האם יש גם חסרונות?

ברור שאין דברים מושלמים בעולם. גם המערכות הסולאריות אינן חפות מחסרונות. החיסרון המרכזי הוא שהמערכת הסולארית מייצרת אנרגיה רק בשעות האור. אך יש בהחלט דרכים להתגבר על הבעיה הזו.

  • אגירה שאובה – המרת האנרגיה החשמלית לאנרגיה שונה לעת הצורך.
  • סוללות ליתיום – ממש כפי שאנחנו טוענים סוללות, כך אפשר לאגור שמש וליהנות מהאנרגיה אחר כך.

לסיכום אנרגיה סולארית יתרונות וחסרונות

ברור שהיתרונות עולים על החסרונות ושווה בהחלט ללכת על מערכת סולארית. מצב אנרגיה סולארית בישראל הוא לא מהטובים בעולם. ואנחנו כאן כדי להגדיל את הנותנים האלו, חייגו כבר עכשיו כדי לברר על מערכת סולארית.

מחיר מערכת סולארית
כיצד מהפכת האנרגיה הירוקה משפיעה על ענף הנדל"ן?
אחת הדרכים העיקריות שבהן אנרגיה ירוקה משפיעה על תעשיית הנדל"ן היא באמצעות התקנת פאנלים סולאריים. פאנלים סולאריים הם דרך מצוינת לייצר אנרגיה מתחדשת ולהפחית
הכנת הגג לקראת התקנת מערכות סולאריות
במאמר זה, נדון במספר צעדים עיקריים להכנת הגג לקראת התקנת מערכות סולאריות.
התחדשות עירונית סולארית
התחדשות עירונית סולארית היא דרך חדשנית להשתמש באנרגיה סולארית כדי להחיות ערים וליצור עתיד ירוק ובר קיימא יותר.
מאמרים נוספים בקטגורית