העקרונות של המערכות הסולאריות בישראל

העקרונות של המערכת הסולארית בישראל. המערכות הסולאריות למעשה ממירות את האנרגיה של קרני השמש לאנרגית חשמל אמינה, נקייה וגם מוזלת.
תוכן עניינים

כוחה של השמש הוא עצום. מעבר לתפקידים שהיא ממלאה עבורנו אם זה האור שהיא מעניקה והחום של העולם לו היא אחראית. יש לה גם אנרגיה רבה שהיא שולחת לכדור הארץ. היא לא ממש מנוצלת מבחינת האנושות.

כדי לסבר את אוזנכם נציין עובדה שנחקרה. האנרגיה המתקבלת בכדור הארץ משך שעה אחת. שווה לאנרגיה אותה צריכה האנושות כולה למשך שנה שלמה!

זו הסיבה שבעולם עמלים כל העת למצוא פתרונות. על מנת לרתום את השמש ואת האנרגיות העצומות שלה לצורך ייצור חשמל אמין וזול.

קצת על היסטוריית המערכות הסולאריות

בשנת 1839 הופק לראשונה זרם חשמלי באמצעות קרני האור רק לאחר מעל 60 שנה.

בשנת 1905 הצליח אלברט איינשטיין הפיזיקאי היהודי המוכר להסביר את התופעה מהבחינה הפיזיקלית. איינשטיין זכה על כך בפרס נובל לפיזיקה היות ומדובר היה בתגלית פורצת דרך.

טכנולוגיה זו לא הייתה כל כך שימושית עד לשנת 1960, זאת בשל המחיר היקר שלה. אך היא שימשה את מערכות החלל בארצות הברית וברית המועצות.

כך התחילו להפנים בעולם שהרבה יותר נקי, בטוח וזול לעשות שימוש באנרגיה הסולארית מאשר בחשמל המיוצר משריפה של דלקים שונים כמו סולר או פחם.

כיום יש למערכות הסולאריות רשימת הישגים ארוכה ומרשימה. כאשר במערכות רבות נעשה שימוש באנרגיה הסולארית הודות ליעילות שלה ולעלויות שלה.

העקרונות של המערכת הסולארית בישראל

המערכות הסולאריות למעשה ממירות את האנרגיה של קרני השמש לאנרגית חשמל אמינה, נקייה וגם מוזלת.

התהליך הינו פיזיקלי והוא מכונה – אפקט פוטו וולטאי. תא סולארי נקרא תא פוטו – וולטאי. (Photovoltaic Cell) ובקיצור – PV. זה למעשה הקיצור שמתאר את המערכות הסולאריות.

קרני השמש כמו כל קרן אור מורכבות מחלקיקים תת אטומיים – פוטונים. החלקיקים הזעירים הללו מכילים אנרגיה בכמויות שונות. הם מגיעים אל כדור הארץ לאחר שהם הוטענו מהשמש בכמות האנרגיה המסוימת, לאחר שהפוטונים הללו עוברים את כל השכבות של האטמוספירה והעננים הם פוגשים בלוחות הסולאריות המורכבות על גגות הבתים (לרוב הלוחות שם) הלוחות הסולאריים המורכבים ממוליכים שונים, ממירים את האנרגיה הזו לחשמל.

כך נוצר זרם אלקטרונים חדש מאנרגיית השמש שנע בתוך מערכת החשמל וכך הוא מספק את האנרגיה הדרושה לצורך הפעלת מכשירי החשמל.

האנרגיה הסולארית בישראל

לרוב הישראלים יש מערכת סולארית ביתית אחת לפחות. דודי השמש. באופן כללי נחשבת ישראל כחלוצה עולמית בכל מה שקשור לנושא של אימוץ האנרגיה הסולארית כאשר כיום חוסכת האנרגיה הסולארית בישראל כמעט עשרה אחוזים מהוצאות החשמל.

אנרגיה מתחדשת בישראל
ישראל עוברת לאנרגיה ירוקה.

כל נושא טכנולוגיות הייצור של אנרגיה סולארית. הוא תחום שמתקדם כל הזמן לכיוון של אפשרות ניצול כוחה של השמש. לצורך האספקה של החשמל הנדרש במשק הישראלי. הממוצע.

בישראל שווה לכל אזרח וגם לחברות גדולות להשקיע במערכות סולאריות מסחריות. הן כהשלמה לחשמל הקיים והן כתחליף משתלם וזול. יש לזה מספר סיבות.

  • בניה נמוכה – הבנייה בישראל נמוכה יחסית לעולם כך שאזרחים רבים יכולים ליהנות ממערכות סולאריות ביתיות או משותפות להם ולדיירים בבניין.
  • שעות שמש רבות – ישראל נהנית משעות שמש רבות. מדובר בכמות הגדולה במאות אחוזים ביחס לאזורים רבים באירופה ובעולם כולו.

היתרונות הסביבתיים בשימוש באנרגיה הסולארית

השימוש בחשמל המסורתי המיוצר על בסיס של שריפת דלקים, גורם לשחרור גזים מזיקים לכדור הארץ. המערכת הסולארית חוסכת כמעט ב100% את הפליטות הללו. וכך היא נלחמת בנזקים הנגרמים לכדור הארץ בעקבות השימוש בחשמל.

מערכת סולארית ביתית ממוצעת, עתידה לחסוך מידי שנה פליטה של כעשר טון פחמן דו חמצני. שווה ערך לנסיעה של מיליון ק"מ במכונית משפחתית!

לסיכום העקרונות של המערכת הסולארית בישראל

אנו בחברת sun4u מערכת סולארית נותנים פתרונות רבים עבור אנרגיה סולארית. חייגו אלינו או צרו קשר באחת הדרכים כאן באתר, ותקבלו מענה אדיב ומקצועי.

איך עובדת מערכת חימום סולארית?
מערכת חימום סולארית רותמת אנרגייה מהשמש באמצעות פנלים סולריים שהממירים את אור השמש לחום ולחשמל.
הכנת הגג לקראת התקנת מערכות סולאריות
במאמר זה, נדון במספר צעדים עיקריים להכנת הגג לקראת התקנת מערכות סולאריות.
אילו פעולות תחזוקה יש לבצע במערכת של פאנלים סולאריים?
רבים לא יודעים מהן פעולות התחזוקה שיש לבצע במערכת סולארית. במאמר הבא נרחיב על הנושא הזה – ניקיון, תחזוקה שוטפת ועוד… המשיכו לקרוא
מאמרים נוספים בקטגורית