האם כדאי לבנות את המערכת הסולארית לבד?

החלטתם לבנות מערכת סולארית ולהצטרף לאלפי ישראלים, מזל טוב! עכשיו השאלה: האם כדאי לי לבנות מערכת סולארית לבדי? או באמצעות חברה מקצועית?
תוכן עניינים

המדריך לבניית מערכת סולארית ביתית

חלומו של כל ישראלי הוא להפחית את עלויות חשבון החשמל המשולם מדי חודש לחברת החשמל. למרבה המזל, הודות להתפתחות של תחום האנרגיה הסולארית בישראל, כיום החלום יכול להפוך למציאות.

על ידי בניית מערכת סולארית ביתית, למרות עלויות ההקמה הנלוות, ניתן לייצר חשמל לצריכה אישית מאנרגיית השמש, ולהפחית באופן ניכר את הוצאות החשמל בשוטף. בנוסף, מדינת ישראל מאפשר ליצרני החשמל הסולארי ליהנות גם מהטבות מס. ולמכור את עודפי הייצור של החשמל הסולארי לחברת החשמל.

באופן זה ניתן לייצר רווחים נאים ולהחזיר את ההשקעה בתוך פרק זמן סביר. אולם לפני שניגשים למלאכה, כדאי ומומלץ לקרוא את המדריך שלנו: החזר השקעה פאנלים סולאריים.

איך מקימים מערכת סולארית ביתית?

בכדי לספק חשמל סולארי ביתי עשה זאת בעצמך, יש להקים בתחילה, מן הסתם, מערכת סולארית. מערכות סולאריות קיימות שנים רבות. אולם באמצעות הטכנולוגיה המתפתחת, כיום יכולים ליהנות ממנה גם משקי בית. אשר לוקחים את גורלם בידיהם, ומחליטים ליהנות מרווח כלכלי ותרומה לאיכות הסביבה באמצעות שימוש באנרגיה ירוקה.

המרכיב העיקרי של המערכת הסולארית יהיו הקולטנים הפוטו וולטאים, אשר הם יהיו אלה אשר יקלטו את אור השמש ויוכלו להפיק ממנו את אנרגית החשמל הדרושה.

הקולטנים, לרוב, מותקנים על גג הבית או במקום פתוח וגבוה אשר יוכל לקלוט באופן הטוב ביותר את קרני השמש לאורך היום. עם זאת, למערכת ישנם מרכיבים נוספים, אשר מטרתם הוא לבקר את האנרגיה הנקלטת ולהעבירה לרשות החשמל.

יתרונותיו של חשמל סולארי ביתי

לחשמל סולארי ביתי ישנם יתרונות רבים:

אשר העיקרי ביניהם הוא כאמור הוזלת חשבון החשמל באופן משמעותי, מזה שהורגלנו אליו.

יתרה מכך, כאשר מערכת סולארית יכולה להפיק יותר חשמל מזה הנצרך. ויהיה אפשר אף להרוויח סכומים גבוהים יותר, שיהוו הכנסה פסיבית למשק הבית.

כדי להתחיל ליהנות ממערכת סולארית, יש צורך רק בגג פנוי ובעלות הקמה. אשר יכולה להיות מכוסה לאחר פרק זמן מסוים באמצעות הרווח המתקבל.

מעבר לכך, העלאת המודעות לאנרגיה ירוקה ולחשיבותה הרבה לאיכות הסביבה של המדינה בפרט וכדור הארץ בכלל היא יתרון בפני עצמו.

האם באמת ניתן לבנות מערכת סולארית ביתית בשיטת "עשה זאת בעצמך"?

הקמת מערכת סולארית אינה יכולה להיעשות באופן עצמאי, ללא ידע מוקדם. הקמת מערכת שכזו דורשת מרכיבים רבים, וחיבור בין הקולטנים לצורכי הבית ולמונה של חברת חשמל. ישנן חברות אשר זהו תחום המומחיות שלהן. והן יכולות סייע בליווי של הקמת המערכת ובתחזוקתה למשך השנים.

יש לזכור כי כדי להמשיך ליהנות מנצילות המערכת. יש לתחזק אותה באופן שוטף, ולדאוג לשם כך. למשל, לניקיונם של הקולטנים, על מנת לוודא כי כמות השמש לה מחכים אכן נקלטת ולא אובדת בדרך.

כמו כן, מבחינה פיזית יש לבדוק את גג הבית, החיבורים, מבנים חוסמים, זוויות וכיוון הקולטנים ועוד.

הקמת מערכת סולארית ביתית היא עבודה למומחים

משמעותו של חשמל סולארי ביתי הינה הקמת מערכת סולארית. אשר תוכל לספק את כל צורכי בני הבית, ואף יותר מכך. יתרה מכך, אפשר אף להרוויח מהמערכת, כאשר היא מספקת יותר חשמל מהצריכה הנעשית בפועל.

לפני שמתקינים מערכת סולארית ובכדי להבין בתחום החשמל הסולארי הביתי, כדאי לחקור את הנושא, ולחפש ידע קיים, אשר יוכל לסייע להחלטה על  סוג המערכת הנדרשת ועל יתרונותיה הרבים.

אין ספק, שלא הכל אפשר לעשות לבד. אולם ככל שנדע יותר על התחום המתחדש והטרנדי, כך נוכל לבחור באופן מושכל יותר את סוג ההקמה והמערכת המועדפת ולהבין את ההיגיון העומד מאחורי המספרים.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים על בניית מערכת סולארית ביתית?

בתי אב רבים בישראל כבר התקינו מערכת סולארית לבית ונהנים כעת מחשמל מוזל, הטבות במס ותשואות יפות. רוצים גם? פנו לפרטים נוספים לחברת sun4u מערכת סולארית ותקבלו הכוונה והצעת מחיר משתלמת בהקדם.

איך עובדת מערכת חימום סולארית?
מערכת חימום סולארית רותמת אנרגייה מהשמש באמצעות פנלים סולריים שהממירים את אור השמש לחום ולחשמל.
הכנת הגג לקראת התקנת מערכות סולאריות
במאמר זה, נדון במספר צעדים עיקריים להכנת הגג לקראת התקנת מערכות סולאריות.
אילו פעולות תחזוקה יש לבצע במערכת של פאנלים סולאריים?
רבים לא יודעים מהן פעולות התחזוקה שיש לבצע במערכת סולארית. במאמר הבא נרחיב על הנושא הזה – ניקיון, תחזוקה שוטפת ועוד… המשיכו לקרוא
מאמרים נוספים בקטגורית